Adam Valček, novinár SME a Andrej Zaťko, Group CEO Poštovej a 365 banky sa na Clubhouse každý týždeň zhovárajú o finančných témach. Do jednej z epizód si prizvali aj nášho Manading Director Michala Blažeja, aby sa s nimi a ďalšími hosťami porozprával o user experience digitálnych bánk.
V podcaste zaznelo mnoho podnetných poznatkov, spísali sme niektoré z kľúčových postrehov.
Vedeli ste, že...
- Štandardné banky sa v UX celkom slušne doťahujú na digitálne banky. Anglická banka Barkleys poskytuje veľmi slušný zákaznícky zážitok.
- Aj digitálne banky začínajú mať problém s UX, pretože ich aplikácie obsahujú stále viac funkcií, ktoré ich komplikujú – príkladom je aplikácia Revolutu. Pritom pridaním dvoch funkcionalít môžete zhoršiť UX až 10-násobne.
- Digitálne banky sa snažia inovovať úplne nové oblasti bankovníctva – napr. obchodovanie na burze, ale zákazníkov, ktorých to zaujíma, je zatiaľ málo.
- Kamenné banky majú síce staromódny brand, no digitálnym bankám ľudia nedôverujú natoľko, aby do nich vložili všetky svoje úspory.
- Najväčšou chybou UX bankových aplikácií je, ak sa snažia o "one size fits all" prístup. A najväčšou príležitosťou je práve dobré naplnenie potrieb špecifických segmentov.
Celú panelovku plnú poznatkov o digitálnom bankovníctve si môžete vypočuť v Adamovom podcaste.