Spôsob, akým spotrebitelia zažívajú svet, sa za ostatných päť rokov výrazne zmenil, čo ovplyvnilo aj ich interakcie so značkami. Do tradičnej nákupnej cesty vstupujú noví konkurenti: globálne marketplaces útočia na cenu, AI iba viac akceleruje gigantov a social commerce robí konkurenta už aj zo samotného spotrebiteľa.

Aby sme porozumeli zmene nákupného rozhodovania, analyzovali sme desiatky renomovaných štúdií o súčasných zákazníkoch a porovnali sme ich s ukazovateľmi úspechu vedúcich značiek. V tvrdeniach respondentov sme identifikovali, ako si dnes vytvárajú afinitu k značkám, a vytvorili sme koncept Zážitkových identít.

Značky musia redefinovať svoju rolu v živote ľudí

Zážitkové identity pomáhajú lídrom značiek (či sú to riaditelia firiem alebo manažéri na priesečníku produkt—marketing) porozumieť, ako nová realita zmenila nákupné správanie spotrebiteľov. Predstavujú model uvažovania, cez ktorý sa dokážeme pozerať na súčasné očakávania budúcich zákazníkov a vidieť príležitosti, ako na ne v spleti novej konkurencie reagovať.

Zozbierali sme desiatky príkladov úspešných značiek, ktoré svoju rolu v životoch ľudí deklarujú cez správne navrhnuté portfólio služieb a konzistentnú identitu zákazníckeho zážitku. A ponúkame odporúčania, ako urobiť manažérsku reflexiu vašej spotrebiteľskej značky a vybrať kroky, ktoré treba podniknúť.

V reporte sa dozviete:

  • ako po turbulentných rokoch (covid, vojna, inflácia, online trhoviská, AI...) vyzerá nová zákaznícka cesta;
  • ako brand experience a percepcia značky vplývajú na nákupné rozhodovanie dnešných spotrebiteľov;
  • ktoré identity na seba preberajú najúspešnejšie značky, aby redefinovali svoju pozíciu na trhu;
  • akú úlohu v tomto mixe zohráva zákaznícka skúsenosť a portfólio zákazníckych služieb;
  • čo robí výnimočnými štyri Zážitkové identity: Riešiteľ problémov, Empatický expert, Nositeľ zodpovednosti, Tvorca prekvapení.

Ak by ste chceli fyzickú kópiu zozdieľať so svojimi kolegami, radi vám ju zašleme na adresu firmy. Ak by ste im radšej odprezentovali report nových spotrebiteľských očakávaní s adresnými odporúčaniami pre vašu značku, vieme vám s tým pomôcť alebo to urobiť za vás. V oboch prípadoch nám napíšte na hello@lbstudio.sk.

Stiahnite si Report o nových očakávaniach spotrebiteľov, ktorý obsahuje aj náš framework Zážitkové identity

Kliknutím na "Stiahnuť" vyjadrujete svoj súhlas so spracovaním osobných údajov spoločnosťou Lighting Beetle s.r.o. podľa Memoranda o ochrane osobných údajov.