Vyspelé digitálne riešenia pre svetovú automobilku
Škoda auto prináša úplne nový digitálny zážitok
Dopad
Navýšenie dizajnových kapacít
Rozšírenie portfólia služieb
Konzultácie v oblasti výskumu a dizajnovej stratégie
V skratke
- Služby
- Dizajn digitálnych produktov
- Dizajn služieb
- CX transformácia
- Odvetvie
- Automobilový priemysel
- Kľúčové slová
- Framework
- Mobil
- Web
- Dizajn systém
- Prototypovanie
- Výskum
- Inovácia
- In-Car
- Dáta o zákazníkoch
- Navštívte
- www.skoda-auto.com
Výzva
Zabezpečiť, aby digitálne služby Škoda Auto boli skutočne orientované na zákazníka. Zaručiť komfortnú skúsenosť naprieč všetkými kontaktnými bodmi a zvýšiť efektivitu a konzistenciu dizajnu.
Riešenie
Integrácia viac ako 20 dizajnérov a výskumníkov do produktových tímov Škoda Auto. Spolutvorba komplexného prístupu k zákazníckej skúsenosti vo veľkom rozsahu. Pomoc pri zefektívnení online nákupu vozidiel, vylepšenie aplikácie MyŠkoda a zákazníckeho portálu s cieľom zlepšiť zážitok v aute aj mimo neho, a podpora predaja doplnkových služieb.
Od konceptu k realite: Budúcnosť digitálnej skúsenosti Škoda Auto pod našimi rukami.
Kontext
Škoda Auto sa môže pochváliť bohatou škálou produktov a rozsiahlym ekosystémom služieb, ktoré idú ďaleko nad rámec predaja áut. Spoločnosť sa zameriava na podporu svojich zákazníkov na každom kilometri ich cesty: od ponuky modelov vo fáze zvažovania, cez nepretržitú starostlivosť a komunikáciu počas výroby auta, až po pokročilé integrované služby vo vozidle a dokonale vyladenú mobilnú aplikáciu. Toto všetko prispieva k zákazníckej spokojnosti, pozitívnej reputácii a ochote opätovne investovať do modelu Škoda.
Za posledné 3 roky sme sa stali stabilnou súčasťou procesu navrhovania digitálnych zážitkov v Škoda Auto. Transformujeme očakávania zákazníkov do vyspelých funkcií produktu. Od posilňovania produktových tímov o naše expertné výskumné a UX dizajnérske kapacity, cez tvorbu atraktívneho obsahu a animácií, až po podporu vo fáze vývoja.
Doterajšia spolupráca sa niesla v znamení masívneho rebrandingu, v rámci ktorého sme aktívne spolutvorili svetovo oceňovaný dizajn systém od štúdia FLOW. Škode sme tiež pomohli zaviesť prozákaznícky orientovanú kultúru a principiálne nazeranie na dizajnové výzvy cez výskum.

Naša práca oslovuje globálne publikum a zabezpečuje plynulý používateľský zážitok naprieč viacerými jazykmi a trhmi.
Globálny web
Redefinujeme nákup auta
So Škoda Auto sme spolupracovali na redefinícii online predaja áut. Naším cieľom bolo a je zlepšenie nákupného procesu, podporu vernostného systému a budovanie pozitívneho imidžu značky pre jej hlavnú cieľovú skupinu.
Navrhnúť globálny web pre takmer 80 trhov - od veľkých po tie najmenšie - je výzva, najmä kvôli komplexným funkciám, ako sú odporúčania modelov, porovnávače, online nákup či zákaznícky portál. Keďže sa služby na jednotlivých trhoch líšia, vykonali sme na úvod rozsiahly výskum, ktorý nám pomohol presne zmapovať zákaznícku cestu a jej vplyv na dizajn a používateľský flow.
Postupom času sme prehĺbili prácu na výskume, ktorý sa vďaka nám stal integrálnou súčasťou nepretržitého procesu objavovania a trvá dodnes. Dvakrát mesačne získavame spätnú väzbu od používateľov a máme vopred vyhradený čas na výskum nových priorít.
Od samého začiatku sme do projektu zapojili všetky kľúčové strany a stali sa dôležitým partnerom pri rozhodovaní. Ešte pred realizáciou dizajnu sme zorganizovali rozsiahly dizajnový šprint, aby sme našli odpoveď na zásadnú otázku: Ako pomôcť zákazníkom cítiť sa istejšie pri výbere ich budúceho auta? Výsledný koncept sme overili kvalitatívne aj kvantitatívne, a stal sa základom vízie Škody pre ďalší vývoj ich konfigurátora vozidiel.
Mnohé z našich UX a UI vylepšení sú pevnou súčasťou dizajnového systému FLOW, ktorý Škoda priebežne rozvíja a ktorý získal prestížne ocenenie Red Dot Award.
Náš koncept položil základy novej vízie webovej stránky Škoda Auto a formuje jej súčasné smerovanie.
Tvorba zákazníckeho portálu: príjemná zákaznícka skúsenosť a wow efekt v jednom.
MyŠkoda mobilná aplikácia
Digitálne služby zajtrajška
Nová verzia mobilnej aplikácie MyŠkoda je výsledkom úzkej spolupráce Lighting Beetle* s viacerými produktovými tímami s cieľom urobiť z nej centrálny bod interakcií medzi Škodou a jej zákazníkmi.
Aplikácia uľahčuje život vodičom Škody všade, kde to ide - pomáha im s nabíjaním, ukazuje dojazd, umožňuje nastavenie klímy a mnoho ďalšieho.
Aplikácia rieši aj dlhé čakacie doby na výrobu vozidiel. Kým zákazník čaká na svoje nové auto, spríjemníme mu tento čas gamifikáciou a užitočným obsahom o elektromobilite. Výsledkom je väčšia angažovanosť používateľov a celkovo lepší zákaznícky zážitok.
Škode sme pomohli tiež ako jednej z prvých automobiliek zaviesť widgety a Live Activity pre iOS a Android, vďaka čomu má vodič dôležité informácie o svojom aute vždy poruke - bez nutnosti otvárať aplikáciu.
Okrem toho sme sa podieľali aj na spustení vernostného programu, ktorý ešte viac motivuje používateľov k využívaniu aplikácie.
Náš tím MyŠkoda pri vývoji novej mobilnej aplikácie zvolil komplexný prístup. Stojí na úplne novej architektúre a dizajn systéme, ktorý získal prestížne ocenenie Red Dot Award. To všetko s cieľom zlepšiť zákaznícku skúsenosť a spraviť jazdu ešte príjemnejšou.
Aplikácia MyŠkoda sa stáva pre vodičom centrálnym prvkom, integrujúcim inteligentné funkcie do jedného komfortného zážitku.
Widget aplikácie vás neustále informuje o stave vášho auta, nech ste kdekoľvek.
Škoda infotainment aplikácie
Zážitok z jazdy na novej úrovni
Pri dizajne infotainment aplikácií uplatňujeme prístup full scope discovery, čo znamená, že sa do hĺbky venujeme pochopeniu potrieb zákazníkov priamo za volantom. Na základe toho analyzujeme, ako môžeme ich zážitok z jazdy ešte viac zlepšiť a ktoré funkcionality majú reálny potenciál priniesť pridanú hodnotu. Až potom sa púšťame do dizajnu. Kľúčovou otázkou je: Čo vodiči skutočne potrebujú vedieť a vidieť pri šoférovaní či ako pasažieri v aute? Tento prístup nás priviedol k riešeniam, ako sú Pay to park, Pay to fuel či Traffication.
Infotainment aplikácie sú pre Škodu strategickou príležitosťou, ako rozšíriť príjmy aj mimo predaja áut - napríklad cez predplatné a nákupy v aplikáciách. Zároveň zvyšujú lojalitu zákazníkov, otvárajú nové možnosti spolupráce s partnermi a poskytujú užitočné dáta pre personalizované služby a marketing. Vďaka tomu sa auto stáva inteligentným digitálnym spoločníkom na cestách.



Zo zákulisia



Nahliadnite do nášho dizajnového procesu - spolupráca, skicovanie a testovanie s cieľom vytvoriť skvelé používateľské zážitky.
Musím říct, že jsem dlouho takhle super spolupráci nezažil a jsem za vás rád. Proaktivní přístup, kreativita, dobrá organizace, atd. Oproti minulé agentuře to je o 1000000 % lepší.

Lucian Slavik
Business Owner at ŠKODA Connect Portal & Web
Chcete vedieť viac?
Sme vám k dispozícii.
Náš expert Marek vám poskytne širší kontext a spoločne prídeme na to, ktorý digitálny produkt pomôže naštartovať váš biznis.
Kontaktovať Mareka

Nenechajte si ujsť