Prípadová štúdia

Dizajn ako nástroj online transformácie poistných služieb

Nový formulár pre Union zdvihol predaj doplnkových služieb o 60%

How a redesign boosted the sales of add-on services by 60% for Union

Výsledky

+7 %

Dokončené objednávky

+60 %

Predaj doplnkových produktov

4,82/5

Používateľské hodnotenie

V skratke

Služby
  • Dizajn digitálnych produktov
Odvetvie
  • Poisťovníctvo
Kľúčové slová
  • Brand
  • Ecommerce
  • Používateľské testovanie
Navštívte
union.sk

Výzva

Ako inovovať objednávkový proces online poistenia, aby sa zlepšila spokojnosť zákazníkov, konverzný pomer a predaj doplnkových produktov?

Riešenie

Jednoduchý mobile-first objednávkový proces, ktorý vedie zákazníka nákupným procesom a pomáha mu s výberom doplnkových produktov.

Kontext

Poisťovňa Union patrí medzi lídrov na vysoko kompetitívnom trhu s online poistením. Pri tak silnej konkurencii však záleží na každom detaile, a preto nás poisťovňa požiadala o pomoc so zlepšením zákazníckeho zážitku ich webu. Predmetom redizajnu bol objednávkový proces online poistenia. Každý typ poistenia je charakteristický rôzne štruktúrovanými formulármi, ktoré slúžia na výmenu informácií medzi zákazníkom a poisťovňou. Aj keď Union bol trhovým lídrom v tomto segmente už predtým, tieto formuláre začali pôsobiť zastaralo a chýbala im mobilná verzia. Naším cieľom bolo zmodernizovať vizuál, zlepšiť jeho použiteľnosť, optimalizovať ho pre mobily a ak by to bolo možné, zlepšiť predaj doplnkových produktov. Union skrátka chcel web hodný pozície absolútneho trhového lídra.

Desktop app screenshot

Mobile first

Projekt sme dizajnovali pomerne náročnou metódou mobile first. Chceli sme tým docieliť perfektnú použiteľnosť na mobile a minimalistický dizajn na desktope. Dizajn obsahuje minimum textu, aby sa zachovala čistota a jednoduchosť, no stále je dobre zrozumiteľný. V každom kroku má používateľ na výber detailné nápovedy, ktoré po rozkliknutí odhalia detailné informácie o produktoch a službách.

Flexibilita

Zákazníci si po novom môžu vyskladať produkty podľa vlastných predstáv. Napríklad pri cestovnom poistení si môžu vybrať voliteľné možnosti ako poistenie batožiny (a do akej výšky) či záchranu v horách. Na uľahčenie tohto procesu slúžia preddefinované balíčky, napr. Oddych, Pláž či Šport. Vďaka tomuto procesu sa predaj niektorých doplnkových produktov zvýšil až o 60 %.

01 / 00

Postupné dávkovanie informácii

Objednávka online poistenia je komplexný proces, pri ktorom je potrebné vymeniť veľké množstvo informácií. Už pri testovaní použiteľnosti sa ukázalo, že respondenti reagovali oveľa lepšie, ak bol proces rozdelený na viac krokov. K tomu, aby zákazníci presne vedeli, kde sa nachádzajú a koľko toho ešte budú musieť urobiť slúži progress-bar na vrchu obrazovky. Proces im zjednodušuje aj vizuálna validácia polí, automatický výpočet ceny či chytré tlačidlá.

Vizuálny zážitok

Pri dizajne týchto formulárov sme sa nechali inšpirovať najnovšími vizuálnymi trendmi, ale i osvedčenými heuristikami použiteľnosti. Voľný priestor napríklad využívame na to, aby sme u používateľa navnadili príjemné emócie. Fotky a videá v pozadí sú taktiež personalizované aktuálnej krajine či typu poistenia.

Ukážka používateľského rozhrania online cestovného poistenia

Chcete vedieť viac?
Sme vám k dispozícii.

Náš expert Marek vám poskytne širší kontext a spoločne prídeme na to, ktorý digitálny produkt pomôže naštartovať váš biznis.

Kontaktovať Mareka

Service Lead pre Digital Product Design
Marek Hrabovský

Nenechajte si ujsť

Pomôžte nám zlepšiť webovú stránku

Nezadávajte žiadne osobné údaje (meno, kontaktné údaje atď.).

Zostáva Vám 350 znakov

Boli pre vás tieto informácie užitočné?