Prípadová štúdia

Dizajn ako kľúčový prostriedok k online transformácii poisťovníctva

Orange TV

Výsledky

+7 %

Dokončené objednávky

+60 %

Predaj doplnkových produktov

4,82/5

Používateľské hodnotenie

V skratke

Služby
  • Dátová analýza – LB*
  • Prototypovanie – LB*
  • Testovanie použiteľnosti – LB*
  • Grafický design – LB*
  • Personalizácia – LB*
Odvetvie
    Zdravotné poisťovníctvo
Kľúčové slová
    Navštívte
    union.sk

    Výzva

    Ako inovovať objednávkový proces online poistenia, aby sa zlepšila spokojnosť zákazníkov, konverzný pomer a predaj doplnkových produktov?

    Riešenie

    Jednoduchý mobile-first objednávkový proces, ktorý vedie zákazníka nákupným procesom a pomáha mu s výberom doplnkových produktov.

    Kontext

    Poisťovňa Union patrí medzi lídrov na vysoko kompetitívnom trhu s online poistením. Pri tak silnej konkurencii však záleží na každom detaile, a preto nás poisťovňa požiadala o pomoc so zlepšením zákazníckeho zážitku ich webu. Predmetom redizajnu bol objednávkový proces online poistenia. Každý typ poistenia je charakteristický rôzne štruktúrovanými formulármi, ktoré slúžia na výmenu informácií medzi zákazníkom a poisťovňou. Aj keď Union bol trhovým lídrom v tomto segmente už predtým, tieto formuláre začali pôsobiť zastaralo a chýbala im mobilná verzia. Naším cieľom bolo zmodernizovať vizuál, zlepšiť jeho použiteľnosť, optimalizovať ho pre mobily a ak by to bolo možné, zlepšiť predaj doplnkových produktov. Union skrátka chcel web hodný pozície absolútneho trhového lídra.

    Desktop app screenshot

    Mobile first

    Projekt sme dizajnovali pomerne náročnou metódou mobile first. Chceli sme tým docieliť perfektnú použiteľnosť na mobile a minimalistický dizajn na desktope. Dizajn obsahuje minimum textu, aby sa zachovala čistota a jednoduchosť, no stále je dobre zrozumiteľný. V každom kroku má používateľ na výber detailné nápovedy, ktoré po rozkliknutí odhalia detailné informácie o produktoch a službách.

    Flexibilita

    Zákazníci si po novom môžu vyskladať produkty podľa vlastných predstáv. Napríklad pri cestovnom poistení si môžu vybrať voliteľné možnosti ako poistenie batožiny (a do akej výšky) či záchranu v horách. Na uľahčenie tohto procesu slúžia preddefinované balíčky, napr. Oddych, Pláž či Šport. Vďaka tomuto procesu sa predaj niektorých doplnkových produktov zvýšil až o 60 %.

    Údaje o majetku
    Typ vozidla
    Cestujem do
    Údaje o majetkuTyp vozidlaCestujem do
    01 / 00

    Postupné dávkovanie informácii

    Objednávka online poistenia je komplexný proces, pri ktorom je potrebné vymeniť veľké množstvo informácií. Už pri testovaní použiteľnosti sa ukázalo, že respondenti reagovali oveľa lepšie, ak bol proces rozdelený na viac krokov. K tomu, aby zákazníci presne vedeli, kde sa nachádzajú a koľko toho ešte budú musieť urobiť slúži progress-bar na vrchu obrazovky. Proces im zjednodušuje aj vizuálna validácia polí, automatický výpočet ceny či chytré tlačidlá.

    Vizuálny zážitok

    Pri dizajne týchto formulárov sme sa nechali inšpirovať najnovšími vizuálnymi trendmi, ale i osvedčenými heuristikami použiteľnosti. Voľný priestor napríklad využívame na to, aby sme u používateľa navnadili príjemné emócie. Fotky a videá v pozadí sú taktiež personalizované aktuálnej krajine či typu poistenia.

    Ukážka používateľského rozhrania online cestovného poistenia

    Vstúpte do katedrály
    dizajnu

    Kam smerujete? Radi s vami načrtneme plán pri káve.

    Stretnime sa