Dizajn ako kľúčový prostriedok k online transformácii poisťovníctva
Výsledky
+7 %
Dokončené objednávky
+60 %
Predaj doplnkových produktov
4,82/5
Používateľské hodnotenie
V skratke
- Služby
- Dátová analýza – LB*
- Prototypovanie – LB*
- Testovanie použiteľnosti – LB*
- Grafický design – LB*
- Personalizácia – LB*
- Odvetvie
- Zdravotné poisťovníctvo
- Kľúčové slová
- Navštívte
- union.sk
Výzva
Ako inovovať objednávkový proces online poistenia, aby sa zlepšila spokojnosť zákazníkov, konverzný pomer a predaj doplnkových produktov?
Riešenie
Jednoduchý mobile-first objednávkový proces, ktorý vedie zákazníka nákupným procesom a pomáha mu s výberom doplnkových produktov.
Kontext
Poisťovňa Union patrí medzi lídrov na vysoko kompetitívnom trhu s online poistením. Pri tak silnej konkurencii však záleží na každom detaile, a preto nás poisťovňa požiadala o pomoc so zlepšením zákazníckeho zážitku ich webu. Predmetom redizajnu bol objednávkový proces online poistenia. Každý typ poistenia je charakteristický rôzne štruktúrovanými formulármi, ktoré slúžia na výmenu informácií medzi zákazníkom a poisťovňou. Aj keď Union bol trhovým lídrom v tomto segmente už predtým, tieto formuláre začali pôsobiť zastaralo a chýbala im mobilná verzia. Naším cieľom bolo zmodernizovať vizuál, zlepšiť jeho použiteľnosť, optimalizovať ho pre mobily a ak by to bolo možné, zlepšiť predaj doplnkových produktov. Union skrátka chcel web hodný pozície absolútneho trhového lídra.
Mobile first
Projekt sme dizajnovali pomerne náročnou metódou mobile first. Chceli sme tým docieliť perfektnú použiteľnosť na mobile a minimalistický dizajn na desktope. Dizajn obsahuje minimum textu, aby sa zachovala čistota a jednoduchosť, no stále je dobre zrozumiteľný. V každom kroku má používateľ na výber detailné nápovedy, ktoré po rozkliknutí odhalia detailné informácie o produktoch a službách.
Flexibilita
Zákazníci si po novom môžu vyskladať produkty podľa vlastných predstáv. Napríklad pri cestovnom poistení si môžu vybrať voliteľné možnosti ako poistenie batožiny (a do akej výšky) či záchranu v horách. Na uľahčenie tohto procesu slúžia preddefinované balíčky, napr. Oddych, Pláž či Šport. Vďaka tomuto procesu sa predaj niektorých doplnkových produktov zvýšil až o 60 %.
Postupné dávkovanie informácii
Objednávka online poistenia je komplexný proces, pri ktorom je potrebné vymeniť veľké množstvo informácií. Už pri testovaní použiteľnosti sa ukázalo, že respondenti reagovali oveľa lepšie, ak bol proces rozdelený na viac krokov. K tomu, aby zákazníci presne vedeli, kde sa nachádzajú a koľko toho ešte budú musieť urobiť slúži progress-bar na vrchu obrazovky. Proces im zjednodušuje aj vizuálna validácia polí, automatický výpočet ceny či chytré tlačidlá.
Vizuálny zážitok
Pri dizajne týchto formulárov sme sa nechali inšpirovať najnovšími vizuálnymi trendmi, ale i osvedčenými heuristikami použiteľnosti. Voľný priestor napríklad využívame na to, aby sme u používateľa navnadili príjemné emócie. Fotky a videá v pozadí sú taktiež personalizované aktuálnej krajine či typu poistenia.