Prípadová štúdia

CX transformácia zdravotnej poisťovne Dôvera

Ako sme pomohli trhovému lídrovi preorientovať sa na zákazníkov a pripraviť na budúcnosť

Making a leading insurance organisation customer-centric and future-capable

Výsledky

100 000 €

ušetrených v prvom roku cez efektívny priorizačný proces

35 %

skrátenie času na dizajn

25 %

skrátenie času na vývoj

V skratke

Služby
  • CX transformácia
  • Dizajn služieb
  • Dizajn digitálnych produktov
Odvetvie
  • Zdravotníctvo
  • Poisťovníctvo
Kľúčové slová
  • Framework
Navštívte
dovera.sk

Výzva

Transformácia tradičnej poisťovne na digitálnu organizáciu schopnú rýchlo sa prispôsobovať premenlivým biznisovým podmienkam. Naučiť ľudí vo firme lepšie porozumieť zákazníkom s cieľom poskytovať im pridanú hodnotu aj v prísne regulovanom odvetví.

Riešenie

Zmena fungovania organizácie trojročným programom Customer Experience transformácie na štyroch paralelných úrovniach: úroveň produkcie a dodávky služieb, úroveň riadenia CX vízie, úroveň kultúrnej zmeny a kompetenčná úroveň naberania CX zručností.

Kontext

Dôvera, jednotka na trhu zdravotného poistenia na Slovensku, sa v uplynulom desaťročí rozhodla stať digitálnym lídrom vo svojom segmente. Napriek realizácii niekoľkých digitálnych projektov postavených na zákazníckych potrebách sa organizácii nepodarilo naučiť a vnútorne presadiť dôležité CX kompetencie, ktoré by mohla dlhodobo a konzistentne používať pre budovanie lepšej zákazníckej skúsenosti naprieč svojimi produktmi a kanálmi. Hlavným cieľom sa preto stala vnútorná zmena podniku na organizáciu schopnú odolávať výzvam budúcnosti.

Ikona citácie

Zadaním pre Lighting Beetle* bola integrácia zákazníka do DNA organizácie. Počas štyroch rokov spolupráce nás sprevádzali tvorbou zákazníckych ciest, a popri tom nám pomohli vybudovať náš vlastný Customer Experience tím, ktorý sa stal prirodzenou súčasťou Dôvery.

Martin Kultan

Martin Kultan

Generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
spoločnosti DÔVERA zdravotná poisťovňa, a. s.

Prehľad

Počiatočným zámerom Dôvery bolo dostať do svojej DNA princípy human-centered dizajnu. Aby bola táto zmena udržateľná, v prvom kroku bolo treba zmeniť postup tvorby a vývoja produktov a služieb – a to nielen na úrovni doručovania, ale aj na úrovni strategického rozhodovania.

Dovera logo

3 roky CX transformácie

4 úrovne

3 roky
CX transformácie
0r1r2r3r

Úroveň produkcie

Rozsah
  • Služba Sprievodca rodiča
  • Firemná webstránka
  • Digitálna starostlivosť o pacienta
  • Digitálna starostlivosť o lekára
  • Mobilná aplikácia
  • Intranet

V úvode spolupráce sme navrhli pilotný projekt, na ktorom sme predviedli použitie nových postupov produktového vývoja. Postavili sme na to tím ľudí z IT oddelenia, LB* aj ďalších oddelení Dôvery, ktorý pomocou dual-track agile a design thinking metodológie vypracoval úplne novú službu – Sprievodca rodiča. Po úspešnom spustení služby sme pokračovali redizajnom ďalších digitálnych kanálov s cieľom zaviesť nové postupy vývoja naprieč celou organizáciou. V rámci týchto prác sme prekopali firemný web, digitálnu zónu pre pacientov aj lekárov, ale aj mobilnú aplikáciu či intranet Dôvery.

Úroveň riadenia

Rozsah
  • CX vízia
  • Roadmapa
  • Kapacity
  • Štruktúra OKR

Po úspešnej ukážke fungovania navrhovaného systému produktového manažmentu sme sa stretli s predstavenstvom, aby sme spolu vypracovali Customer Experience víziu – strategický dokument, ktorý bude určovať a riadiť ďalšie CX iniciatívy. Na úrovni riadenia sme pomohli nastaviť aj štruktúru OKR, manažment roadmapy a prácu s kapacitami.

Kultúrna úroveň

Rozsah
  • Prednášky a školenia
  • Brožúrky a pracovné zošity
  • Informačný newsletter
  • Vzdelávacie plagáty
  • UX knižnica

CX transformácia Dôveru zmenila od základu. Ľudí v exekutívnych roliach sme zaškolili v orientácii na zákazníka, rozbehli sme semináre a knižné kluby a pripravili CX brožúrky a newsletter – všetko s cieľom rozšíriť CX víziu naprieč celou organizáciou. Pomohli sme tiež vytrénovať nové kapacity – školením existujúcich zamestnancov, ale aj asistenciou pri najímaní nových. V záujme udržateľnosti sme tiež založili školiace stredisko, ktorého úlohou je dlhodobo rozvíjať schopnosti v oblasti CX a produktového vývoja.

Kompetenčná úroveň

Rozsah
  • Design Ops
  • Research Ops
  • Kontrola kvality
  • Podpora

Po úspešnom rozbehnutí CX tímu sme založili aj DesignOps a ResearchOps tímy, ktoré spolu zamestnali 11 ľudí. Aby sme v nich urýchlili odovzdávanie skúseností, polovicu každého tímu tvorili odborníci z LB*. Tieto tímy následne začali nielen organizovať dizajnové a výskumné aktivity, ale aj validovať a priorizovať nové zámery. To Dôvere v krátkom čase ušetrilo 100 000 €, ktoré by inak investovala do nerelevantných projektov. Tímy tiež vyvinuli nový dizajn systém, zadefinovali proces kontroly kvality, poskytovali ad-hoc kapacity a prevzali zodpovednosť za najdôležitejšie zákaznícke cesty v Dôvere.

Dovera logoDovera logo

Ste pripravení zahájiť svoju CX transformáciu?
Začnite hodnotením CX vyspelosti

Odpovedzte na 6 otázok, zistite úroveň svojej vyspelosti a získajte tipy na zlepšenie.

Začať posúdenie CX vyspelosti

Service Lead pre CX Transformáciu
Kristína Malíková

Nenechajte si ujsť
náš newsletter

{ "optionCode": "", "description": "", "replyTo": "", "step": 1 }
{}

Pomôžte nám zlepšiť webovú stránku

Nezadávajte žiadne osobné údaje (meno, kontaktné údaje atď.).

Zostáva Vám 350 znakov

Boli pre vás tieto informácie užitočné?