CX transformácia zdravotnej poisťovne Dôvera
Ako sme pomohli trhovému lídrovi preorientovať sa na zákazníkov a zvládnuť výzvy budúcnosti
Výsledky
Priame dopady
Nové zručnosti
Nové nástroje
100 000 €
ušetrených v prvom roku cez efektívny priorizačný proces
35 %
skrátenie času na dizajn
25 %
skrátenie času na vývoj
V skratke
- Služby
- Produktový dizajn
- CX transformácia
- Odvetvie
- Zdravotné poisťovníctvo
- Navštívte
- dovera.sk
Výzva
Transformácia tradičnej poisťovne na digitálnu organizáciu schopnú rýchlo sa prispôsobovať premenlivým biznisovým podmienkam. Naučiť ľudí vo firme lepšie porozumieť zákazníkom s cieľom poskytovať im pridanú hodnotu aj v prísne regulovanom odvetví.
Riešenie
Zmena fungovania organizácie trojročným programom Customer Experience transformácie na štyroch paralelných úrovniach: úroveň produkcie a dodávky služieb, úroveň riadenia CX vízie, úroveň kultúrnej zmeny a kompetenčná úroveň naberania CX zručností.
Kontext
Dôvera, jednotka na trhu zdravotného poistenia na Slovensku, sa v uplynulom desaťročí rozhodla stať digitálnym lídrom vo svojom segmente. Napriek realizácii niekoľkých digitálnych projektov postavených na zákazníckych potrebách sa organizácii nepodarilo naučiť a vnútorne presadiť dôležité CX kompetencie, ktoré by mohla dlhodobo a konzistentne používať pre budovanie lepšej zákazníckej skúsenosti naprieč svojimi produktmi a kanálmi. Hlavným cieľom sa preto stala vnútorná zmena podniku na organizáciu schopnú odolávať výzvam budúcnosti.
Zadaním pre Lighting Beetle* bola integrácia zákazníka do DNA organizácie. Počas štyroch rokov spolupráce nás sprevádzali tvorbou zákazníckych ciest, a popri tom nám pomohli vybudovať náš vlastný Customer Experience tím, ktorý sa stal prirodzenou súčasťou Dôvery.
Martin Kultan
Generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
spoločnosti DÔVERA zdravotná poisťovňa, a. s.
Prehľad
Počiatočným zámerom Dôvery bolo dostať do svojej DNA princípy human-centered dizajnu. Aby bola táto zmena udržateľná, v prvom kroku bolo treba zmeniť postup tvorby a vývoja produktov a služieb – a to nielen na úrovni doručovania, ale aj na úrovni strategického rozhodovania.
3 roky CX transformácie
4 úrovne
Úroveň produkcie
- Rozsah
- Služba Sprievodca rodiča
- Firemná webstránka
- Digitálna starostlivosť o pacienta
- Digitálna starostlivosť o lekára
- Mobilná aplikácia
- Intranet
V úvode spolupráce sme navrhli pilotný projekt, na ktorom sme predviedli použitie nových postupov produktového vývoja. Postavili sme na to tím ľudí z IT oddelenia, LB* aj ďalších oddelení Dôvery, ktorý pomocou dual-track agile a design thinking metodológie vypracoval úplne novú službu – Sprievodca rodiča. Po úspešnom spustení služby sme pokračovali redizajnom ďalších digitálnych kanálov s cieľom zaviesť nové postupy vývoja naprieč celou organizáciou. V rámci týchto prác sme prekopali firemný web, digitálnu zónu pre pacientov aj lekárov, ale aj mobilnú aplikáciu či intranet Dôvery.
Úroveň riadenia
- Rozsah
- CX vízia
- Roadmapa
- Kapacity
- Štruktúra OKR
Po úspešnej ukážke fungovania navrhovaného systému produktového manažmentu sme sa stretli s predstavenstvom, aby sme spolu vypracovali Customer Experience víziu – strategický dokument, ktorý bude určovať a riadiť ďalšie CX iniciatívy. Na úrovni riadenia sme pomohli nastaviť aj štruktúru OKR, manažment roadmapy a prácu s kapacitami.
Kultúrna úroveň
- Rozsah
- Prednášky a školenia
- Brožúrky a pracovné zošity
- Informačný newsletter
- Vzdelávacie plagáty
- UX knižnica
CX transformácia Dôveru zmenila od základu. Ľudí v exekutívnych roliach sme zaškolili v orientácii na zákazníka, rozbehli sme semináre a knižné kluby a pripravili CX brožúrky a newsletter – všetko s cieľom rozšíriť CX víziu naprieč celou organizáciou. Pomohli sme tiež vytrénovať nové kapacity – školením existujúcich zamestnancov, ale aj asistenciou pri najímaní nových. V záujme udržateľnosti sme tiež založili školiace stredisko, ktorého úlohou je dlhodobo rozvíjať schopnosti v oblasti CX a produktového vývoja.
Kompetenčná úroveň
- Rozsah
- Design Ops
- Research Ops
- Kontrola kvality
- Podpora
Po úspešnom rozbehnutí CX tímu sme založili aj DesignOps a ResearchOps tímy, ktoré spolu zamestnali 11 ľudí. Aby sme v nich urýchlili odovzdávanie skúseností, polovicu každého tímu tvorili odborníci z LB*. Tieto tímy následne začali nielen organizovať dizajnové a výskumné aktivity, ale aj validovať a priorizovať nové zámery. To Dôvere v krátkom čase ušetrilo 100 000 €, ktoré by inak investovala do nerelevantných projektov. Tímy tiež vyvinuli nový dizajn systém, zadefinovali proces kontroly kvality, poskytovali ad-hoc kapacity a prevzali zodpovednosť za najdôležitejšie zákaznícke cesty v Dôvere.
Ste pripravení zahájiť svoju CX transformáciu?
Začnite hodnotením CX vyspelosti
Odpovedzte na 6 otázok, zistite úroveň svojej vyspelosti a získajte tipy na zlepšenie.
Začať posúdenie CX vyspelostiNenechajte si ujsť