Inovácia výnimočného online kníhkupectva
Ako modernizácia eshopu Martinusu priniesla 25 % nárast mobilných konverzií
Výsledky
+25 %
Nárast konverzie na mobilných zariadeniach
+160 %
Nárast up-sellu v košíkoch
+380 %
Nárast rezervácií tovaru v kníhkupectve
V skratke
- Služby
- Dizajn digitálnych produktov
- Odvetvie
- Maloobchod
- Kľúčové slová
- Ecommerce
- Prototypovanie
- Agilita
- Používateľské testovanie
- Inovácia
O projekte
Martinus je najpopulárnejšie kníhkupectvo na Slovensku s 28-ročnou tradíciou. Dôvodom jeho popularity je skvelá používateľská skúsenosť, široká ponuka produktov a vynikajúca starostlivosť o zákazníkov. Po piatich rokoch však jeho webová stránka začala pôsobiť nemoderne a niekedy až nekonzistentne. Mohli za to nové funkcionality, s ktorými sa v pôvodnom dizajne nepočítalo.
Výzva
Ako redizajnovať online kníhkupectvo tak, aby pôsobilo moderne, ucelene a intuitívne a aby sa jeho návštevníci cítili rovnako príjemne ako pri návšteve kamennej prevádzky Martinus.
Riešenie
Webová stránka, ktorá sa správa ako dobrý knihovník - pomôže zákazníkovi nájsť požadovaný tovar, poradí mu, ak si nie je istý, a pomôže mu s nákupom.
Jednoduché objavovanie
Hneď na začiatku sme preskúmali kamenné prevádzky Martinusu, kde sme sa zákazníkov pýtali na ich skúsenosti s nákupom online i offline. Najväčšou inšpiráciou však pre nás boli samotné predajne a ich úžasný personál, ktorý vždy s úsmevom pomáhal zákazníkom objavovať dobré čítanie.
Tento zážitok sme chceli preniesť aj na web. Objavovať nový obsah pomáhajú napríklad tematické kolekcie zostavené reálnymi knihovníkmi - odborníkmi na daný žáner. Pod každou kolekciou sú títo knihovníci podpísaní, a ľudia si tak s nimi nepriamo budujú vzťah.
Pri objavovaní nového obsahu je však rovnako dôležitý aj katalóg, vyhľadávanie, ponuka alternatívnych produktov a používateľské recenzie. Pri nákupe zas chceli mať zákazníci možnosť vybrať si formát knihy či poslať ju ako darček. To všetko sme prepracovali do posledného detailu.
Intuitívne funkcie
Na webe Martinus.sk pribudlo v posledných rokoch množstvo nových funkcií, ktoré si však zákazníci často ani nevšimli, pretože neboli umiestnené na správnych miestach a správnym spôsobom. Kľúčová otázka teda bola - ako tieto funkcie urobiť viditeľnejšími? Vyžadovalo si to desiatky experimentov a testov s používateľmi, aby sme web upratali do zmysluplného celku, v ktorom sa ľudia dokážu intuitívne orientovať.
Aby sme týmto problémom s nekonzistenciou v budúcnosti predišli, nový dizajn je modulárny a vďaka living styleguide je pomerne jednoduché doň vložiť akékoľvek komponenty. S týmto riešením môže Martinus kedykoľvek pridávať, odstraňovať alebo prispôsobovať ľubovoľnú funkciu bez toho, aby sa obával narušenia vizuálu, použiteľnosti alebo konzistencie webu.
Lean UX projektový prístup
V tomto projekte sme použili metódu Lean UX a pracovali sme formou dizajnových šprintov v troch etapách - UX, vizuálny dizajn a front-end development. Na testovanie sme využívali guerilla testing priamo v kníhkupectvách klienta - naši dizajnéri oslovovali cudzích ľudí a testovali svoje prototypy. Dizajnéri tak dostali spätnú väzbu veľmi rýchlo a iterovali svoje návrhy často aj niekoľkokrát do týždňa a testovalo sa dokopy na vyše 60 ľuďoch.
Waterfall prístup
Lean UX + Agile development prístup
Ukážka iteratívneho procesu v Lean UX prístupe
Vďaka metóde Lean UX a veľmi úzkej spolupráci s klientom bol web spustený už 7 mesiacov od začiatku projektu.
Kolekcia
Detail knihy s odporúčaniami
Kategórie
Vaša knižnica
Nákupný košík
Chcete vedieť viac?
Sme vám k dispozícii.
Náš expert Marek vám poskytne širší kontext a spoločne prídeme na to, ktorý digitálny produkt pomôže naštartovať váš biznis.
Kontaktovať MarekaNenechajte si ujsť