Martinus
Inovácia výnimočného online kníhkupectva
Martinus je najpopulárnejšie kníhkupectvo na Slovensku s 28-ročnou tradíciou. Dôvodom jeho popularity je skvelá používateľská skúsenosť, široká ponuka produktov a vynikajúca starostlivosť o zákazníkov. Po piatich rokoch však jeho webová stránka začala pôsobiť nemoderne a niekedy až nekonzistentne. Mohli za to nové funkcionality, s ktorými sa v pôvodnom dizajne nepočítalo.
Výzva
Ako redizajnovať online kníhkupectvo tak, aby pôsobilo moderne, ucelene a intuitívne a aby sa jeho návštevníci cítili rovnako príjemne ako pri návšteve kamennej prevádzky Martinus.
Riešenie
Webová stránka, ktorá sa správa ako dobrý knihovník – pomôže zákazníkovi nájsť požadovaný tovar, poradí mu, ak si nie je istý, a pomôže mu s nákupom.
Výsledky redizajnu
Nárast konverzie na mobilných zariadeniach
Nárast up-sellu v košíkoch
Nárast rezervácií tovaru v kníhkupectve
Jednoduché objavovanie
Hneď na začiatku sme preskúmali kamenné prevádzky Martinusu, kde sme sa zákazníkov pýtali na ich skúsenosti s nákupom online i offline. Najväčšou inšpiráciou však pre nás boli samotné predajne a ich úžasný personál, ktorý vždy s úsmevom pomáhal zákazníkom objavovať dobré čítanie.
Tento zážitok sme chceli preniesť aj na web. Objavovať nový obsah pomáhajú napríklad tematické kolekcie zostavené reálnymi knihovníkmi – odborníkmi na daný žáner. Pod každou kolekciou sú títo knihovníci podpísaní, a ľudia si tak s nimi nepriamo budujú vzťah.
Pri objavovaní nového obsahu je však rovnako dôležitý aj katalóg, vyhľadávanie, ponuka alternatívnych produktov a používateľské recenzie. Pri nákupe zas chceli mať zákazníci možnosť vybrať si formát knihy či poslať ju ako darček. To všetko sme prepracovali do posledného detailu.
Kolekcia
Detail knihy s odporúčaniami
Kategórie
Vaša knižnica
Nákupný košík
Navrhli sme 120+ obrazoviek
Intuitívne funkcie
Na webe Martinus.sk pribudlo v posledných rokoch množstvo nových funkcií, ktoré si však zákazníci často ani nevšimli, pretože neboli umiestnené na správnych miestach a správnym spôsobom. Kľúčová otázka teda bola – ako tieto funkcie urobiť viditeľnejšími? Vyžadovalo si to desiatky experimentov a testov s používateľmi, aby sme web upratali do zmysluplného celku, v ktorom sa ľudia dokážu intuitívne orientovať.
Aby sme týmto problémom s nekonzistenciou v budúcnosti predišli, nový dizajn je modulárny a vďaka living styleguide je pomerne jednoduché doň vložiť akékoľvek komponenty. S týmto riešením môže Martinus kedykoľvek pridávať, odstraňovať alebo prispôsobovať ľubovoľnú funkciu bez toho, aby sa obával narušenia vizuálu, použiteľnosti alebo konzistencie webu.
Lean UX projektový prístup
V tomto projekte sme použili metódu Lean UX a pracovali sme formou dizajnových šprintov v troch etapách – UX, vizuálny dizajn a front-end development. Na testovanie sme využívali guerilla testing priamo v kníhkupectvách klienta – naši dizajnéri oslovovali cudzích ľudí a testovali svoje prototypy. Dizajnéri tak dostali spätnú väzbu veľmi rýchlo a iterovali svoje návrhy často aj niekoľkokrát do týždňa a testovalo sa dokopy na vyše 60 ľuďoch.
Waterfall prístup
Lean UX + Agile development prístup
Vďaka metóde Lean UX a veľmi úzkej spolupráci s klientom bol web spustený už 7 mesiacov od začiatku projektu.